Generelle vilkår og betingelser ved handel med Phonetrade ApS
Disse generelle vilkår og betingelser gælder, når du som forbruger (”kunden”) opretter et salg samt færdes på www.phonetrade.dk (”webstedet”) eller i butikker ejet af Phonetrade ApS (”Phonetrade”).
1. Generelt
Kunden tilkendegiver ved ingåelse af enhver handel med Phonetrade, at denne er myndig jf. gældende lovgivning.
2. Priser
Alle salgspriser på webstedet kan variere fra dag til dag.
3. Salg
3.1. Salg foretages ved at kunden udfylder en salgsformular på webstedet, hvor denne angiver type, mærke, model, størrelse og stand af enheden samt hvorvidt denne er Apple-ID låst, hvorefter kunden modtager en vejledende tilbudspris.
3.2. Phonetrade forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 2 såfremt enheden ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1.
3.3. Phonetrade forbeholder sig retten til at afvise enhver enhed.
3.4. Salget er først gennemført i det øjeblik Phonetrade har modtaget og godkendt enheden.
4. Fragt
4.1. Phonetrade afholder fragtomkostningerne fra kunden til Phonetrade.
4.2. Kunden vælger i formularen nævnt i punkt 3.1 om de vil modtage et pakkelabel via e-mail eller om de vil indlevere i en butik.
4.3. Hvis kunden vælger e-mail, så vil denne modtage et pakkelabel via mail inden for 24 timer.
4.4. Det tilsendte pakkelabel skal bruges ved forsendelse til Phonetrade og pakken skal afleveres til nærmeste Post Nord pakkeshop og der tages ikke ansvar for pakker, der er sendt på anden vis.
4.5. Kunden bærer ansvaret for enheden under forsendelsen og frem til, at den er modtaget af Phonetrade.
5. Modtagelse
5.1. Phonetrade forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 2 såfremt enheden ikke er modtaget inden for 14 dage efter, at salget er oprettet på hjemmesiden.
5.2. Enheden er modtaget, når den er udleveret til Phonetrade.
5.3. Phonetrade tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelfoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.
6. Betaling
6.1. Betaling sker til det af kunden opgivne registrerings- og kontonummer inden for 3 hverdage efter Phonetrade har modtaget enheden (7 hverdage ved indlevering i butik).
6.2. Phonetrade tager ikke ansvar for fejl i det af kunden opgivne registrerings- og kontonummer.
6.3. Phonetade fratrækker 30 kr. i kundens betaling såfremt denne ikke har medsendt original oplader eller hvis denne er ødelagt/defekt.
7. Værdibevis
7.1. Hvis der vælges værdibevis, så kan dette ikke senere ombyttes til kontanter.
7.2. Der kan kun benyttes et værdibevis pr. køb.
7.3. Der skal købes for minimum 1 kr. mere end værdibeviset værdi.
8. Særlige forhold
8.1. I tilfælde af at enheden er Apple-ID låst eller ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1 forbeholder Phonetrade sig retten til at overskride den normale behandlingstid og tilbageholde betaling. Kunden vil i sådanne tilfælde blive kontaktet inden for 3 hverdage fra modtagelse.
8.2. Hvis problemet nævnt i punkt 8.1 betyder en ændring i tilbudsprisen, så vil kunden blive oplyst om en ny tilbudspris og har herefter 14 dage til enten at acceptere eller afslå den nye tilbudspris.
8.3. Hvis Phonetrade og kunden ikke kan løse problemerne nævnt i punkt 8.1 og /eller nå til enighed, så har kunden mulighed for at få sendt sin enhed retur mod et gebyr på 55 kr. pr. enhed til dækning af de omkostninger der opstår herved.
8.4. Hvis kunden ikke reagerer på Phonetrades henvendelser samt sørger for at bringe problemerne nævnt i punkt 8.1 i orden inden for 3 måneder, så overgår ejerskab af enheden til Phonetrade.
9. Fortrydelsesret og returnering
9.1. Hvis kunden ønsker at fortryde sit salg og endnu ikke har afsendt enheden, så skal kunden snarest muligt efter at have gennemført formularen nævnt i punkt 3.1. tage kontakt til Phonetrade og gøre opmærksom herpå, hvorefter Phonetrade vil annullere salget.
9.2. Hvis kunden ønsker at fortryde sit salg, men allerede har afsendt enheden, så skal kunden snarest muligt efter afsendelse gøre opmærksom herpå, hvorefter Phonetrade vil returnere enheden mod et gebyr på 55 kr. pr. enhed til dækning af de omkostninger der opstår herved.
9.3. Fortrydelsesretten frafalder i det øjeblik Phonetrade har modtaget og godkendt enheden.
10. Klageadgang
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Telefonnummer: 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
11. Force Majure
Phonetrade er ikke ansvarlig for omstændigheder uden for Phonetrades kontrol.
12. Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse.
Disse oplysninger opbevares sammen med oplysninger om, hvad du har solgt samt oplysninger om din betaling.
Vi har brug for disse oplysninger, for at kunne behandle dit salg samt overføre din betaling.
Vær opmærksom på, at du har ret til, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har ligeledes ret til, at få forkerte oplysninger rettet og unødvendige oplysninger slettet. Slutteligt har du ret til, at få en kopi af dine oplysninger.
Såfremt du ønsker, at udøve en eller flere af disse rettigheder, bedes du tage kontakt til info@phonetrade.dk.
Personoplysninger opbevares som udgangspunkt i 5 år plus indeværende kalenderår, hvorefter de så vidt muligt slettes.
Personoplysninger opbevares af skatte- og bogføringsmæssige årsager i overensstemmelse med Skatte- og Bogføringsloven.
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil.
Blandt andet videregives oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse til Post Nord i forbindelse med forsendelse af dit salg.
12.1 Behandling af kundetelefoner
Phonetrade anbefaler altid kunden, at slette alt indhold på enheden inden indlevering.
Hvis enheden mod forventning ikke er nulstillet, så nulstiller Phonetrade den så vidt muligt.
Derudover har Phonetrade truffet kontraktuelle foranstaltninger, for at beskytte kundens data.
Medarbejdere må i henhold til deres kontrakt ikke downloade kunders private data uden deres udtrykkelige samtykke.
Private data omfatter, men er ikke begrænset til: navne, adresser, e-mailadresser, telefonnumre, tekstbeskeder, e-mails, billeder, videoer og apps. Herefter omtalt som ”informationen”.
Medarbejderen må kun benytte informationen i det omfang, det er nødvendigt for udførelsen af opgaven. Medarbejderen forpligter sig til, at behandle informationen på en sådan måde, at der ikke opstår fare for, at uvedkommende får tilgang til den. Medarbejderen må ikke vise og/eller videreformidle informationen til tredjemand. Informationen må ikke opbevares eller gemmes unødigt og skal destrueres eller slettes straks efter udførelsen af opgaven.
Såfremt medarbejderen overtræder ovenstående retningslinjer, så er Phonetrade berettiget til, at rejse erstatningskrav for tab, som Phonetrade måtte lide som følge af medarbejderens overtrædelse af ovenstående retningslinjer.
Derudover vil overtrædelse af ovenstående retningslinjer medføre bortvisning af medarbejderen og kan danne grundlag for kriminel straf.
Den dataansvarlige er:
Phonetrade ApS
Bülowsgade 68
8000 Aarhus C
Såfremt du ikke mener, at dine oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning, så har du mulighed for, at klage til:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
Tlf. 33193200
E-mail: dt@datatilsynet.dk
13. Forbehold
Phonetrade tager forbehold for tastefejl, prisændringer og tekniske fejl, der kan forekomme på webstedet.
14. Rettigheder
Webstedet og alt dets indhold ejes af Phonetrade, hvorfor billeder, grafik, design, layout og informationer om produkterne samt andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Phonetrade.
15. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
Phonetrade forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.