Brugt eller nyt?
Vi sælger såkaldte pre-owned smartphones og tablets, hvilket betyder at vores enheder altid har været ejet af en anden før dig og disse sælges så i to stande: "rigtig god" eller "helt ny" (læs mere HER).

Hvordan køber jeg en telefon eller tablet hos jer?
Du klikker på menupunktet køb i topmenuen, vælger den enhed du ønsker at købe, indtaster dine oplysninger og hvorvidt du vil have tilsendt den med posten eller om du vil afhente den i en af vores butikker og betaler med et kreditkort eller via afbetaling.

Hvornår modtager jeg min bestilling?
Vi sender din bestilling indenfor 1-10 hverdage, hvorefter den vil være 1-2 hverdage undervejs med posten.

Hvem er jeres postleverandør?
Vi benytter os af Post Nord som postleverandør (læs mere HER).

Bliver min pakke leveret til døren?
Nej, din pakke vil blive leveret til et Pickup Point eller en Swipbox nær dig.

Kan jeg afhente min pakke i jeres butikker?
Ja, du kan ved bestilling vælge at afhente af din pakke i vores butikker i Aalborg, Hellerup og Frederiksberg.

Har du flere spørgsmål?
Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål ovenfor, så er du velkommen til at skrive til os på info@phonetrade.dk, hvor det vil blive besvaret inden for 24 timer i hverdagene eller ringe til os på tlf. 50 10 10 90

Generelle vilkår og betingelser ved handel med Phonetrade.dk ApS
Disse generelle vilkår og betingelser gælder, når du som forbruger (”kunden”) afgiver en ordre samt færdes på www.phonetrade.dk (”webstedet”) ejet af Phonetrade.dk Aps (”Phonetrade”).

1. Generelt
Kunden tilkendegiver ved ingåelse af enhver handel med Phonetrade, at denne er myndig jf. gældende lovgivning.

2. Priser
Alle priser på webstedet er angivet i danske kroner og er enten inkl. dansk brugtmoms eller alm. købsmoms. Dette vil fremgå når du går til kassen. Priserne kan variere fra dag til dag.

3. Betaling
Betaling sker via en SSL-krypteret betalingsformular for kundens sikkerhed og der accepteres følgende betalingskort: Visa/Dankort samt internationale betalingskort såsom Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB. 

4. Fragt
4.1. Kunden kan vælge mellem afhentning i butik, levering til nærmeste pakkeboks eller posthus. 4.2. Hvis kunden vælger afhentning i butik så tillægges der ingen fragtomkostninger. 4.3. Hvis kunden vælger levering til pakkeboks eller posthus, så tillægges der 29 kr. i fragtomkostninger. 4.4. Hvis kunden vælger levering til døren, så tillægges der 125 kr. i fragtomkostninger 4.5. Alle lagervarer afsendes som udgangspunkt hver dag kl. 16.00. Er varen ikke på lager, kan den "bestilles" til snarest mulig levering. 4.6. Hvis der skal leveres uden for Danmark, så må længere leveringstid forventes og der tillægges et gebyr på 100 kr. 4.7. Phonetrade leverer kun til de lande som fremgår ved kassen.

5. Annullering
5.1. Hvis kunden ønsker at annullere sin ordre, så skal denne hurtigst muligt efter bestilling give udtryk herfor til info@phonetrade.dk. 5.2. Kunden kan ikke annullere sin orde hvis denne er pakket og/eller afsendt. 5.3. Hvis kunden har benyttet sig af et debitkort ved betaling, så må denne forvente, at der kan gå op til 30 hverdage før reservationen af købsbeløbet forsvinder fra deres konto og alle henvendelser herom skal rettes til kundens kortudbyder.

6. Fortrydelsesret og returnering
6.1. Phonetrade yder 14 dages fortrydelsesret på fjernkøb. 6.2. Kunden kan ikke fortryde sit køb ved at nægte modtagelse af varen, men skal tage imod den og derefter ytre ønske om, at de ønsker at fortryde deres køb. 6.3. Kunden skal ytre ønske om, at de ønsker, at fortryde deres køb inden for 14 dage fra modtagelse ved at udfylde en standardfortrydelsesformular og sende den til info@phonetrade.dk, hvorefter Phonetrade fremsender et pakkelabel som skal bruges ved forsendelse til Phonetrade og der tages ikke ansvar for enheder som er sendt på anden vis. 6.4. Enheden skal returneres inden for 14 dage efter kunden har ytret ønske om, at fortryde sit køb og kunden er ansvarlig for enheden fra kundens modtagelse og under returforsendelsen. 6.5. Phonetrade vil efter modtagelse kontrollere enheden og konstateres det at enheden har været taget i brug og har brugstegn som følge heraf og at der dermed er sket en værdiforringelse, så vil denne forringelse sammen med et administrationsgebyr på 300 kr. blive fratrukket kundens tilbagebetaling. 6.6. Kundens tilbagebetaling vil blive fratrukket 55 kr. til dækning af returomkostningerne. 6.7. Ved uafhentede pakker som kommer retur vil kundens tilbagebetaling blive fratrukket et returgebyr på 300 kr. til dækning af de omkostninger der opstår herved. 6.8. Phonetrade krediterer kundens tilbagebetaling inden for 14 dage med samme betalingsmiddel som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion. 6.9. Fortrydelsesretten frafalder ved erhvervskøb. 6.10. Modtager Phonetrade en enhed retur som falder uden for fortrydelsesretten, så vil Phonetrade returnerer den, men kunden afholder selv de omkostninger der opstår herved og vil blive opkrævet 55 kr.

7. Reklamationer
7.1. Phonetrade yder to års reklamationsret jf. købeloven 7.2 Fejl eller mangler på en enhed skal snarest muligt efter opdagelse rapporteres til info@phonetrade.dk, hvorefter kunden vil få fremsendt et pakkelabel, som skal bruges ved forsendelse til Phonetrade og der tages ikke ansvar for enheder som er sendt på anden vis. 7.3. Kunden skal KUN sende selve enheden og Phonetrade tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelfoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse. 7.4. Hvis den oplyste fejl/mangel ikke kan konstateres eller hvis fejlen er selvforskyldt som følge af forkert brug, så afholder kunden selv betalingen af én påbegyndt værkstedstime på 300 kr. samt fragt frem og tilbage og sammenlagt betales derfor 410 kr. til Phonetrade. 7.5 Reklamationsretten frafalder ved reparationer foretaget af andre end Phonetrade.

8. Særlige forhold
8.1. Enheder oprindeligt produceret til det asiatiske eller arabiske marked kan mangle funktioner såsom at slå kameraet på lydløs samt App'en Facetime og dette anses ikke for en fejl eller mangel og er derfor ikke reklamationsberettiget.

9. Klageadgang
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jocabsons vej 35 2500 Valby Telefonnummer: 4171500 E-mail: kfst@kfst.dk

10. Force Majure
Phonetrade er ikke ansvarlig for omstændigheder uden for Phonetrades kontrol.

11. Kundeoplysninger
Personfølsomme oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail der bliver registreret i forbindelse med køb og salg på webstedet behandles forsvarligt og ingen oplysninger videregives til tredjemand.

12. Forbehold
Phonetrade tager forbehold for tastefejl, prisændringer og tekniske fejl, der kan forekomme på webstedet.

13. Rettigheder
Webstedet og alt dets indhold ejes af Phonetrade, hvorfor billeder, grafik, design, layout og informationer om produkterne samt andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Phonetrade.

14. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
Phonetrade forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.

For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Disse oplysninger opbevares sammen med oplysninger om, hvad du har købt samt oplysninger om din betaling.

Vi har brug for disse oplysninger, for at kunne ekspedere din ordre samt levere din vare til dig.

Vær opmærksom på, at du har ret til, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har ligeledes ret til, at få forkerte oplysninger rettet og unødvendige oplysninger slettet. Slutteligt har du ret til, at få en kopi af dine oplysninger.

Såfremt du ønsker, at udøve en eller flere af disse rettigheder, bedes du tage kontakt til info@phonetrade.dk.

Personoplysninger opbevares som udgangspunkt i 5 år plus indeværende kalenderår, hvorefter de så vidt muligt slettes.

Personoplysninger opbevares af reklamations- og bogføringsmæssige årsager i overensstemmelse med Købe- og Bogføringsloven.

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil.

Blandt andet videregives oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse til Post Nord i forbindelse med forsendelse af din ordre.

11.1 Behandling af kundetelefoner

Phonetrade anbefaler altid kunden, at slette alt indhold på enheden inden indlevering til servicering under reklamationsretten.

Hvis enheden mod forventning ikke er nulstillet, så nulstiller Phonetrade den så vidt muligt.

Derudover har Phonetrade truffet kontraktuelle foranstaltninger, for at beskytte kundens data.
Medarbejdere må i henhold til deres kontrakt ikke downloade kunders private data uden deres udtrykkelige samtykke.

Private data omfatter, men er ikke begrænset til: navne, adresser, e-mailadresser, telefonnumre, tekstbeskeder, e-mails, billeder, videoer og apps. Herefter omtalt som ”informationen”.

Medarbejderen må kun benytte informationen i det omfang, det er nødvendigt for udførelsen af opgaven. Medarbejderen forpligter sig til, at behandle informationen på en sådan måde, at der ikke opstår fare for, at uvedkommende får tilgang til den. Medarbejderen må ikke vise og/eller videreformidle informationen til tredjemand. Informationen må ikke opbevares eller gemmes unødigt og skal destrueres eller slettes straks efter udførelsen af opgaven.

Såfremt medarbejderen overtræder ovenstående retningslinjer, så er Phonetrade berettiget til, at rejse erstatningskrav for tab, som Phonetrade måtte lide som følge af medarbejderens overtrædelse af ovenstående retningslinjer.

Derudover vil overtrædelse af ovenstående retningslinjer medføre bortvisning af medarbejderen og kan danne grundlag for kriminel straf.

Den dataansvarlige er:

Phonetrade ApS
Bülowsgade 68
8000 Aarhus C

Såfremt du ikke mener, at dine oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning, så har du mulighed for, at klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
Tlf. 33193200
E-mail: dt@datatilsynet.dk