Hvilke telefoner og tablets køber i?
Vi opkøber kun telefoner og tablets af mærket Apple eller Samsung og kun de modeller der findes HER.

Hvordan sælger jeg min telefon eller tablet til jer?
Du klikker på menupunktet sælg i topmenuen, vælger den enhed du ønsker at sælge, indtaster dine kontakt- og bankoplysninger og hvorvidt du vil have tilsendt et pakkelabel pr. email, så du kan sende den til os eller om du vil afleverer den i en af vores butikker.

Hvis jeg vælger, at sende min telefon eller tablet med posten, hvor skal jeg så afleverer den?
Du skal aflevere pakken på posthuset. OBS: Det er vigtigt, at du IKKE afleverer pakken i en postkasse, da den i så fald ikke er forsikret og dermed ikke vil blive erstattet, hvis den bortkommer.

Hvor lang tid går der fra jeg sender min telefon eller tablet med posten til i har den?
Vi vil som regel modtage din enhed inden for 1-2 hverdage.

Hvornår overfører i min betaling?
Vi overfører din betaling inden for 3 hverdage fra modtagelse af din enhed.

Hvad hvis jeg har valgt værdibevis i stedet for kontant udbetaling?
Vi udsteder i så fald et værdibevis inden for 3 hverdage fra modtagelse af din enhed, som du kan benytte i vores webshop til køb af en ny enhed. OBS: Det er ikke muligt først at købe den nye enhed og dernæst indsende den gamle ved valg af værdibevis.

Kan jeg jeg benytte mig af flere værdibeviser pr. køb?
Nej, du kan kun benytte dig af ét værdibevis pr. køb.

Kan jeg ombytte et værdibevis til kontanter?
Nej, hvis du vælger værdibevis, så er det bindende og det kan altså ikke efterfølgende ombyttes til kontanter.

Hvad sker der hvis jeg er kommet til at opgive forkert stand på min telefon eller tablet?
Vi vil i så fald kontakte dig med henblik på at aftale en ny stand og pris på din enhed.

Hvad hvis vi ikke kan blive enige om stand og/eller pris på min telefon eller tablet?
Det sker sjældent, at vi ikke kan blive enige om en stand og/eller pris, men når det gør, så kan du vælge at få sendt din enhed retur, men du afholder selv de omkostninger der opstår herved og du vil derfor blive bedt om, at betale 55 kr.

Generelle vilkår og betingelser ved handel med Phonetrade ApS
Disse generelle vilkår og betingelser gælder, når du som forbruger (”kunden”) opretter et salg samt færdes på www.phonetrade.dk (”webstedet”) eller i butikker ejet af Phonetrade ApS (”Phonetrade”).

1. Generelt
Kunden tilkendegiver ved ingåelse af enhver handel med Phonetrade, at denne er myndig jf. gældende lovgivning.

2. Priser
Alle salgspriser på webstedet kan variere fra dag til dag.

3. Salg
3.1. Salg foretages ved at kunden udfylder en salgsformular på webstedet, hvor denne angiver type, mærke, model, størrelse og stand af enheden samt hvorvidt denne er Apple-ID låst, hvorefter kunden modtager en vejledende tilbudspris.
3.2. Phonetrade forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 2 såfremt enheden ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1.
3.3. Phonetrade forbeholder sig retten til at afvise enhver enhed.
3.4. Salget er først gennemført i det øjeblik Phonetrade har modtaget og godkendt enheden.

4. Fragt
4.1. Phonetrade afholder fragtomkostningerne fra kunden til Phonetrade.
4.2. Kunden vælger i formularen nævnt i punkt 3.1 om de vil modtage et pakkelabel via e-mail eller om de vil indlevere i en butik.
4.3. Hvis kunden vælger e-mail, så vil denne modtage et pakkelabel via mail inden for 24 timer.
4.4. Det tilsendte pakkelabel skal bruges ved forsendelse til Phonetrade og pakken skal afleveres til en Bring pakkeshop og der tages ikke ansvar for pakker, der er sendt på anden vis.
4.5. Kunden bærer ansvaret for enheden under forsendelsen og frem til, at den er modtaget af Phonetrade.

5. Modtagelse
5.1. Phonetrade forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 2 såfremt enheden ikke er modtaget inden for 14 dage efter, at salget er oprettet på hjemmesiden.
5.2. Enheden er modtaget, når den er udleveret til Phonetrade.
5.3. Phonetrade tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelfoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.

6. Betaling
6.1. Betaling sker til det af kunden opgivne registrerings- og kontonummer inden for 3 hverdage efter Phonetrade har modtaget enheden (7 hverdage ved indlevering i butik).
6.2. Phonetrade tager ikke ansvar for fejl i det af kunden opgivne registrerings- og kontonummer.
6.3. Phonetade fratrækker 30 kr. i kundens betaling såfremt denne ikke har medsendt original oplader eller hvis denne er ødelagt/defekt.

7. Værdibevis
7.1. Hvis der vælges værdibevis, så kan dette ikke senere ombyttes til kontanter.
7.2. Der kan kun benyttes et værdibevis pr. køb.
7.3. Der skal købes for minimum 1 kr. mere end værdibeviset værdi.

8. Særlige forhold
8.1. I tilfælde af at enheden er Apple-ID låst eller ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1 forbeholder Phonetrade sig retten til at overskride den normale behandlingstid og tilbageholde betaling. Kunden vil i sådanne tilfælde blive kontaktet inden for 3 hverdage fra modtagelse.
8.2. Hvis problemet nævnt i punkt 8.1 betyder en ændring i tilbudsprisen, så vil kunden blive oplyst om en ny tilbudspris og har herefter 14 dage til enten at acceptere eller afslå den nye tilbudspris.
8.3. Hvis Phonetrade og kunden ikke kan løse problemerne nævnt i punkt 8.1 og /eller nå til enighed, så har kunden mulighed for at få sendt sin enhed retur mod et gebyr på 55 kr. pr. enhed til dækning af de omkostninger der opstår herved.
8.4. Hvis kunden ikke reagerer på Phonetrades henvendelser samt sørger for at bringe problemerne nævnt i punkt 8.1 i orden inden for 3 måneder, så overgår ejerskab af enheden til Phonetrade.

9. Fortrydelsesret og returnering
9.1. Hvis kunden ønsker at fortryde sit salg og endnu ikke har afsendt enheden, så skal kunden snarest muligt efter at have gennemført formularen nævnt i punkt 3.1. tage kontakt til Phonetrade og gøre opmærksom herpå, hvorefter Phonetrade vil annullere salget.
9.2. Hvis kunden ønsker at fortryde sit salg, men allerede har afsendt enheden, så skal kunden snarest muligt efter afsendelse gøre opmærksom herpå, hvorefter Phonetrade vil returnere enheden mod et gebyr på 55 kr. pr. enhed til dækning af de omkostninger der opstår herved.
9.3. Fortrydelsesretten frafalder i det øjeblik Phonetrade har modtaget og godkendt enheden.

10. Klageadgang
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Telefonnummer: 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk


11. Force Majure

Phonetrade er ikke ansvarlig for omstændigheder uden for Phonetrades kontrol.

12. Kundeoplysninger

Personfølsomme oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail der bliver registreret i forbindelse med køb og salg på webstedet behandles forsvarligt og ingen oplysninger videregives til tredjemand.

13. Forbehold

Phonetrade tager forbehold for tastefejl, prisændringer og tekniske fejl, der kan forekomme på webstedet.

14. Rettigheder

Webstedet og alt dets indhold ejes af Phonetrade, hvorfor billeder, grafik, design, layout og informationer om produkterne samt andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Phonetrade.

15. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser

Phonetrade forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.

Krav til enheden
  • Bundkort og resten af enheden hænger sammen i ét stykke
Enheden har en af disse fejl
  • Enheden kan ikke tænde eller tage imod strømkabel.
  • Enheden viser intet skærmbillede
  • Enheden kan ikke starte op (kommer ikke videre end opstarts flow)
  • Fejl på bundkortet
  • Gælder for alle iPhones med touch-id: hvis denne er uoriginal eller ikke virker, så vil enheden være i standen "defekt".
  • Gælder kun iPhone 4S: hvis WIFI ikke virker vil enheden være i standen "defekt".

Krav til enheden
  • Enheden skal kunne tænde og man skal kunne komme frem til startsiden.
  • Enheden må ikke have itunes fejl eller andre software fejl
Ting der kan være galt med enheden
  • Ødelagt eller defekt skærm
  • Ødelagt eller defekt bagcover / ramme
  • Ødelagt eller defekt homeknap
  • Ødelagt eller defekt vibrator
  • Ødelagt eller defekt mikrofon
  • Ødelagt eller defekt on / off-knap
  • Ødelagt eller defekt højtaler

Krav til enheden
  • Enheden skal kunne tænde op man skal kunne komme frem til startsiden.
  • Enheden må ikke have dybe ridser eller skader på hverken skærm eller cover
  • Alle funktioner i enheden skal virke 100%
  • Enheden må ikke have itunes fejl eller andre software fejl
Ting der kan være galt med enheden
  • Enheden må have lommeridser og almindeligt slid.

Krav til enheden
  • Enheden skal kunne tænde op man skal kunne komme frem til startsiden.
  • Enheden må ikke have itunes fejl eller andre software fejl
  • Enheden skal være ubrugt og således fremstå som en helt ny enhed
  • Der skal medfølge en kvittering
  • Alt der fulgte med enheden da den blev købt skal følge med.
Enheden må ikke
  • Have brugstegn

Jeg vil fjerne via PC eller Mac
Jeg vil fjerne via min iPhone